ادارہ مصباح الھدیٰ بلتستان

ترویج علوم آل محمد صلواۃ اللہ علیھم اجمعین

ترویج علوم آل محمد صلواۃ اللہ علیھم اجمعین

ادارہ مصباح الھدیٰ بلتستان

اغراض و مقاصد
علاقے میں دینیات سینٹرز کاقیام،مختلف شہروں، قصبوں میں لائبری قائم کرنا، سکولوں کے ایام تعطیلات میں دین شناسی شارٹ کورس کا انعقاد، سکول وکالجز میں معارف اسلامی کے لیے اساتید کا تقرر، اساتیدکی تربیت کرنا تاکہ وہ بہتر انداز میں بچوں کی تربیت کرسکے، مغربی تہزیب جو سکولوں میں رائج کرنے کی انتھک کوششیں ہورہی ہیں ان کا مقابلہ کرنا۔ اور اسلامی تہذیب معاشرہ و سکول و کالجوں میں رائج کرنا۔
ہم سب پر امر باالمعروف ونہی از منکر واجب ہے۔
آپ تمام سے دست بستہ عرض ہے کہ اس کارخیر میں ہمارے ساتھ تعاون فرماکر ہدف تک پہنچنے میں ہمارے ساتھ دیں

طبقه بندی موضوعی

Community Education Initiatives(farsi (

چهارشنبه, ۵ دسامبر ۲۰۱۸، ۰۷:۰۴ ب.ظ

مؤسسہ خیریہ

ادارہ مصباح الہدیٰ

گسترش آموزش درجامعه

بااقدامات آموزشی ذیل می تواند  آموزش فراگیر را مخصوصا برای بچه های کم در آمدو فقیر،وخدمت رسانی به مناطق دور افتاده انجام داد .با اقدامات صورت گرفته تعداد دانشجویان بیشتر شده است.ترک مدرسه کمتر شده است وسطح آموزش هم درجامعه اضافه شده اشت.

فرایند اقدامات عملی این گونه است.

کمک به نوآموزان ومدارس ابتدایی

باکمک و همکاری  مردم  محلی ، گروه علمی تشکیل خواهیم داد وکار این گروه علمی پذیرش اساتید ونوآموزان در مدرسه است.

با کمک وهمکاری مردم محلی می تواند بودجه مستقل ومحفوظ را بدست آورد که برای ادامه کارآموزش موثر باشد واز این طریق می تواند با نبود اداره مصباح الهدی می تواند این فعالیت ها را انجام داد

همکاری وتعاون با دین چیزها امکان پذیر می باشد

حقوق اساتید یا روش تدریس اساتید،کمک به معلم خصوصی، فراهم نمودن وسایل مورد نیاز مدارس،فراهم نمودن لباس وایجاد فضای دوستانه در مدارس.

مدارس متوسطه وراهنمایی

کمک مالی وآموزشی واجتماعی وروانی تا از این طریق بچه ها دروس ابتدایی را ادامه دهند.

پرداخت شهریه معلم خصوصی ،اتاق وتابلو ،وسایل مدرسه ،ماشین رفت وبرگشت علاوه از این کار

راهنمایی ادامه می یابد وآموزش روش وسبک زندگی.

تعاون وکمک به مدارس ابتدایی و راهنمایی بطور مستقیم

بورسیه وکمک مالی برای افراد دارای شرایط  باتوجه به شرایط مالی فرد مورد نظر وجامعه لحاظ می گردد.

اتحادیه مصباح الهدی برای فارغ التحصیلان جدید امور وبه ستاد خواهران ارجاع داده می شود،کار آن علاوه بر راهنمایی بازدید هر ماه می باشد.

مصباح الهدی نه تنها در عرصه آموزش کمک می کند بلکه در عرصه های دیگر زندگی در کارهای مختلف را برگزار می نماید امثال نظافت، تغذیه ومهارت های آموزشی.

مدارس ابتدایی آموزش در دوران کودکی

در مناطق دور افتاده کشور پاکستان،اکثر بچه ها تاهفت سالگی به مدرسه نمی روند.

ادارہ  مصباح الهدی درمناطقی که خدمات انجام می دهد که درآنجا اکثر افراد بی سواد باشند.

به خاطر بی سوادی وقتی بچه ها به سن پنچ سالگی میرسند بدون هیچ اساسی آموزش راشروع می کنند.

پدر مادرها در روزهای اول سال تحصیلی، بچه ها را ناامید سازند.

در اکثر اوقات زبان بچه ها واستاد فرق می کند.سال اول تحصیلی،برای پیشرفت در آینده خیلی مهم است   وبرای مدارس ابتدایی وبرای سالهای بعد ،مصباح الهدی برای پیش دبستانی ها از چهار تا هفت سالگی، زبان اجتماعی ،روش آموزش وفن یادگاری را آموزش می دهد.

تابچه ها در مدارس ابتدایی موفق شوند.

تربیت  فنی اساتید 

یکی از اساسی ترین چیزی که آموزش بچه ها بهتر می سازد اساتید هستند. تا که اساتید آموزش وهنرهای لازم را فرا بگیرند.مثال آنها اینگونه است.

به اساتید بودجه میدهد تا آنها درشهرهای نزدیک سفر کنند ودرکارگاه های مختلف شرکت نمایند.

یا با کارشناسان امور آموزشی را به مناطق دور افتاده سفر نمایند.

اساتید که در دوره تربیت معلم را پشت سر گذاشته اند بیشتر موفق می شوند.

برنامه معلم خصوصی

اکثر بچه های که ما به آنها کمک نمی کنیم،نیازمند کمک اضافی هستند.برای موفقیت وپیشرفت مدرسه  مصباح الهدی با تشکل های محلی ،اساتید ووالدین کار می کند وبرای دروس کمکی هزینه جداگانه ای  درنظر می گیرد.بخاطر کمک وبرنامه برای معلم خصوصی وکمک آموزش مصباح الهدی  این کار ها را بر عهده خواهد گرفت.  براساس اقدامات انجام شده اول راهنمایی ها پیشرفت خوبی داشته اند.

تاسیس کتاب خانه عمومی

ازنظر مصباح الهدی،کتاب خانه فقط یک مکان فیزیکی برای انبار کتاب ها نیست.بلکه کتابخانه ها یک مرکز مهم همگانی است که درسایه آن، انگیزه فراگیری  پیدا می شود.کتابخانه یکی از بنیه های اساسی برای اقدامات آموزشی در جامعه است. ادارہ مصباح الهدی برای تاسیس کتابخانه های عمومی وهمگانی پشتیبانی مالی می نماید.توسط  کارگاه آموزشی و دروس کمکی و با دیگر هنر های فنی.

برنامه سواد آموزی

در جامعه ما مادران این آرزو را دارند که آنها باسواد باشند نوشتن وخواندن رابلد باشند.مصاح الهدی برای برآوری این آرزوها کمک می کند.مادران میخواهند در تکالیف منزل به  بچه ها کمک کنند.یا حد اقل بتوانند اسم خودشان  را بنویسند.

مصباح الهدی برای تاسیس مراکزی کمک می کنند وبودجه  می دهند،برای فراگیران  مواد درسی را آماده می کنند علی الخصوص برای خانم ها مذاکر زیادی برای این اهداف تاسیس شده است.که  این مراکز براساس درخواست خانم ها تاسیس شده است.

اقدامات بهداشت عمومی

مصباح الهدی به جوامعی  خدمت می کند که در آن هیچ زمینه ای برای بچه ها وخانم ها وجود داشته باشند.

اقدامات بهداشتی مصیاح الهدی موثر واقع شده است.برنامه بهداشت هم  برای روحانیون اساتید ودیگر افراد آموزش لازم را فراهم می نمایند، تا امور بهداشتی را در جامعه توسعه یابند.

آن به امور ذیل بستگی دارد .آب آشامیدنی بهداشتی ،تغذیه،کنترل  بیماری های واگیر وامور بارداری وزایمان با همکاری  با پرستاران، بهداشت عمومی را برای بچه ها ومادران انجام داده است.

برنامه آموزش ویژه

در مناطق دور افتاده پاکستان وروستاها افرادی که نیازهای اولیه آنها است. نیاز های اولیه آنهاست.نیازمندها چه از لحاظ معلولیت باشد یایخاطر عدم دستیابی به وسایل به خاطرفشار بر خانواده بچه ها،خصوصا دختران در خانه محبوس می شوند،که این به خاطر نیاز های آنهاست یا بخاطر عذری که است که پیش آمده که آن در راه آموزش مانع است،اتحادیه مصباح الهدی به چنین خانواده های کمک می کند تا با حل نیاز های اولیه سطح زندگی خود را بهتر سازند وبه آموزش دسترسی پیدانمایند.

 

واتساپ:00989360204058

۱۸/۱۲/۰۵
البیان فاؤنڈیشن بلتستان

blog.ir